Skontaktuj się z nami

Odpowiedź na Panstwa zapytania zostaną wysłane jak najszybciej.

Dziękujemy za wysłanie zapytania.
Urządzenia specjalne Torowy mechanizm blokujący wagony KAM-60-8

Torowy mechanizm KAM-60-8

Torowy mechanizm blokujący wagony KAM-60-8

Sprężynowo-mechaniczny mechanizm blokujący wagony KAM-60-8 przeznaczony jest do blokowania i utrzymania nieruchomych wagonów kolejowych na torach pochyłych np. podczas innych ruchów urządzeń przetokowych przy załadunku lub rozładunku wagonów, galeria zdjęć.

Podstawowy opis

Torowy mechanizm blokujący wagony składa się z dwóch niezależnych części – belek ze sprężystymi segmentami, które są jednocześnie sterowane z centralnej szafy rozdzielczej. Każda belka segmentowa umieszczona jest oddzielnie po jednej stronie toru i mocowana do podkładów fundamentowych.

Podkłady urządzenia umieszczane są pomiędzy podkładami kolejowymi i mocowane do toru. W zależności od rozstawu toru 1520 lub 1435 mm stosuje się podkłady o dwóch długościach.

Specyfikacja techniczna KAM-60-8
Producent KAM-60-8 Kolejové pohony, a.s.
Moc silnika elektrycznego 2×4 kW
Czas reakcji do 8 sek.
z pozycji gotowości do pozycji roboczej
Napięcie zasilania 230/400V, 50 Hz
Napięcie pracy czujnika [V] 10…30 VDC
Maksymalna zrównoważona siła pociągowa 80 kN
Opcjonalny rozstaw kół 1435 lub 1520 mm
Wymiary (d.×w.×sz.) 3930×675×4275 mm
Masa 3000 kg

Pozycje robocze mechanizmu blokującego

Mechanizm blokujący ma 3 pozycje robocze:

  • 1. Pozycja parkowania

    To pozycja w której ramiona zapór segmentowych mechanizmu hamującego są całkowicie otwarte i schowane w stalowej obudowie urządzenia (i nie znajdują się w skrajni toru). Możliwy jest swobodny przejazd wagonów kolejowych i lokomotyw.

  • 2. Pozycja gotowości

    Pozycja, w której nie ma kontaktu segmentów hamulcowych z zestawem kołowym wagonu ale segmenty hamulcowe znajdują się w pobliżu zestawu kołowego i mechanizm jest gotowy jego zatrzymania. Pozycja gotowości służy do szybszej reakcji urządzenia i skrócenia czasu przejścia do pozycji blokującej. Ta pozycja pozwala na normalne przejście wagonów kolejowych i korygowanie ich położenia, ale nie możliwe jest przejście lokomotywy.

  • 3. Pozycja blokująca

    Jest to pozycja urządzenia, w chwili kiedy segmenty hamujące zapór stykają się z zestawem kołowym trzymanego wagonu. Pojedyncze segmenty hamujące opierają się o koło wagonu - ściśnięte sprężyny segmentów wywierają nacisk na zestaw kołowy.

Wideo

Eksploatacja Hamulco-wypychaka razem z przeciągarką